Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Van inspiratie tot uitwerking
post-template-default,single,single-post,postid-873,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006

Van inspiratie tot uitwerking

Omdat ik weet dat de bovenlagen van het schilderij er erg koel uit gaan zien. Maak ik de onderschildering juist warm. Zo voorkom ik dat het een kil schilderij wordt.
Verkerk kunst stap 1Globaal schilder ik de huid erin

Verkerk kunst stap voor stap tutorialDe muur wordt grof erin gezet.

Achtergrond kelur zit erin

Vervolgens voeg ik licht in de omgeving toe. Ik werk eerst de omgeving uit dan pas de figuren, anders heb je heel veel werk gehad aan het uitwerken van een huid en blijkt later dat hij te donker of te licht is.

D zwart erin

Om het jurkje te laten stralen voeg ik een lichte blauw toe.Jurk blauw zodat hij straks gaat oplichtenVervolgens ga ik beginnen met het uitwerken van het gezicht. Het gezicht in dit schilderij is ongeveer 1,5 centimeter. Zoals je aan het gezicht kunt zien heb ik de onderste gesso laag niet geschuurd. Dit doe ik omdat ik het schilderij anders te glad vind worden en dat vind ik niet passen bij een genreschilderij. Bij zulk soort schilderijen hou ik van een beetje losse penseelstreek waarbij niet alles perfect is. (een meester in de losse penseelstreek is Zorn. Wil je wat voorbeelden hiervan zien? Klik dan hier)

Desire evErkerk olieverf proces

Boris en desiree meer uitgewerkt

Vervolgens ga ik steeds meer details toevoegen zoals het hondenzakje inkleuren met de tekst. En zo komen we stap voor stap bij het eindresultaat. Klik hier voor het eindresultaat.