Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Inspiratie kan komen op rare plekken
post-template-default,single,single-post,postid-867,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006
Realistisch schilderij door Verkerk met hond

Inspiratie kan komen op rare plekken

Inspiratie is een raar fenomeen. Het kan komen op de meest onverwachte momenten. Bijvoorbeeld als je je hond aan het luchten bent. Gezellig liep ik met Boris op het hondenstrand, huppelend van vreugde rende hij door de branding en sprong hij in de golven. Tot dat ene moment. Iets teveel zeewater en enthousiasme leidde ertoe dat ik wederom met dat hondenzakje in de weer moest. En altijd net op het moment dat er bijna geen prullenbak in de buurt te bekennen is, waardoor je honderden meters door het mulle zand moet lopen met een geurend zakje in je hand en een hond die tegen je opspringt. Op dat moment bedacht ik dat zoiets wel een schilderij waard was. Het lijkt namelijk zo dat je als hondenbezitter altijd met dat zakje loopt op het moment dat het niet uitkomt. Gaat je hond zijn behoefte doen als je net helemaal opgeknapt bent, of midden op een keurig pleintje, in het zicht van een vol terras etcetc. En dan staat er op de zakjes die ik heb ook nog de ironische tekst: I love my dog. Nou dat weet ik wel zeker op het moment dat ik weer een warm exemplaar bijeen raap. Je moet wel heel veel van je hond houden om dat telkens te doen. Vandaar dit schilderij met de titel: Cleaning up the shit after the one you love. Als ode aan al Boris zijn grote en kleine inspanningen om mij voor een nieuw schilderij te inspireren.
Wil je weten hoe het schilderij is ontstaan klik dan hier

Cleaning up the shit after the one you love
Schilderij olieverf op paneel
50 bij 60 cm