Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Ijdelheid vergt een hoop details en tijd
post-template-default,single,single-post,postid-1872,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006
Gezicht portert in opdracht met masker

Ijdelheid vergt een hoop details en tijd

Ijdelheid is 1 van de zeven zonden waar ik zelf ook schuldig aan ben. Alhoewel ik mezelf als model heb gebruikt, komen de hoofdpersoon en ik niet in alles overeen. Zo rook ik niet en ben ik bang voor naalden. Dus over botox zal ik niet nadenken.

Maar jezelf als model gebruiken heeft wel zijn voordelen. Je kan er altijd even een spiegeltje bijpakken of het klopt en op details kun je goed inzoomen zonder dat je je als model er ongemakkelijk bij voelt.

Tijdens het proces kwam ik echter wel een aantal dingen tegen. Hoe schilder je een gezichtsmasker? Wat was de juiste kleur voor het glas etcetc? Hieronder zie je welke stappen ik uiteindelijk heb genomen.

Desiree Verkerk

Zoals gewoonlijk begon ik met een onderschildering. Daarna kleurde ik alles in, maar ik kreeg al snel het gevoel dat het schilderij te kil en te hard werd.

Desiree Verkerk proces schilderij

Daarom koos ik ervoor om de volgende stappen te nemen,:

1.  De tafel zou van hout worden;
  2. Glas donkerder (hier had ik geen goed voorbeeld van ivm het daglicht dus dat was nog een uitdaging:);
  3. Tijdschrift aanpassen (eerst had ik alles letter voor letter geschilderd maar toen ik naar het Rijksmuseum ging, zag ik dat alle meesters de teksten veel meer stileerden. Dat gaf veel meer rust dus heb ik dit aangepast;
  4. Verder heb ik nog veel meer stappen gemaakt maar mijn hond Boris is nogal ongeduldig vandaag en hij wil dat ik nu stop. (hij zit heftig tegen mijn arm te duwen. Dus het tikken gaat wat lastig.:)

Desiree Verkerk 7 zonden vejongingskuur zoomEr zit een optie op dit schilderij bij Galerie Anderz