Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Ijdelheid de eerste zonde van 7
post-template-default,single,single-post,postid-1868,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006
Schilderij Verkerk: 7 zonden, Ijdelheid Verjongingskuur, portretschilder

Ijdelheid de eerste zonde van 7

Al eeuwen worden kunstenaars geïnspireerd door de zeven zonden. En nu ben ik ook door het virus gegrepen. Ik wilde alleen niet de zonden al te zwaar verbeelden maar met lichte humor/ironie. Zo ook dit eerste schilderij uit serie: de zeven zonden.
IJdelheid/verjongingskuur.  De hoofdpersoon uit dit schilderij doet er alles aan om mooi te blijven. Ze neemt maskers, drinkt sapjes, leest over botox etcetc. Maar het roken kan ze niet laten. Deze tegenstelling vond ik erg leuk om te maken. Je ziet dit tenslotte in het dagelijks leven zo vaak gebeuren en zelf ben ik er ook schuldig aan.. Ik rook niet, maar het is wel zo dat ik vroeger met de auto naar de sportschool ging (tegenwoordig woon ik gelukkig dichterbij:). En ik denk dat veel mensen wel iets hebben waarmee ze hun goede voornemens net niet waarmaken.

Het volgende schilderij wordt zoete wraak. Ik hoop dat het net zo leuk wordt om te maken als dit schilderij.

Wilt u meer lezen over het proces? Klik hier.

Ijdelheid:
30 bij 30 cm