Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Weer aan de slag
post-template-default,single,single-post,postid-853,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006
Desiree Verkerk schilderijen tutorial

Weer aan de slag

Soms heb je dat wel eens een oud schilderij dat je in basis leuk vind maar je ziet er toch net wat aan. Dat heb ik met dit schilderij getiteld:”de spelfout”. Het perspectief en de verhouding klopt net niet. Omdat dit op doek is, is het net wat moeilijker aan te passen. Maar we gaan er binnenkort weer mee aan de slag. Eerst even de retoucheervernis eraf met terpentine. Iedere keer na elke schildersessie ga ik een half uurtje aan dit schilderij werken.
Wat ik nu als eerste aan ga passen is:
– dat lelijke ding op de achtergrond te verwijderen.
– de boeken aanpassen
– kastje op de achtergrond
– de man zit niet goed.
– en ik wil de huid aanpassen zoals in het potret van Rosalie (zie slider recente schilderijen)
En als ik dan daarmee klaar ben ga ik kijken of ik het formaat al dan niet aanpas. Kortom nog veel werk. Maar soms kan ik het gewoon niet laten. En ik vind dat je als kunstenaar nooit moet laten liggen om het beste uit een werk te halen.