Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Windjackliefde
post-template-default,single,single-post,postid-1069,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006
Verkerk schilderij over de liefde, portert in opdracht

Windjackliefde

Youp van ’t Hek heeft er het in zijn sketches vaak over. Stellen die in dezelfde jas lopen en samen op stap gaan. In zijn voorstellingen wordt over deze mensen vaak een beetje schamper gedaan. Maar zou hij niet stiekem jaloers op ze zijn? Deze stellen gaan gezellig samen op pad, fietsen, naar markten, musea op vakantie etcetc. Dat houdt de relatie toch leuk zou je zeggen. Zelfs zo leuk dat ik me kan voorstellen dat in zo’n relatie best wel wat pit zit. Daarom heb ik dit schilderij gemaakt. 2 verliefde mensen met dezelfde jas in het bos, (wat ze daar uitspoken mag de beschouwer zelf bepalen). De personen die voor dit schilderij model stonden hebben in het echt niet hetzelfde windjack. (dankzij Youp zijn deze stellen wel wat moeilijker te vinden:) Maar ik heb ze gevraagd voor dit schilderij omdat ze wel de vrolijkheid uitstralen die voor dit werk nodig is. Ze deden het fantastisch. Ik hoop dat ik de vrolijkheid die zij hadden bij het poseren in het werk heb over kunnen brengen. En dat iedereen blij word van dit sympathieke stel.

Onderstaande gezichten zijn 1 bij 1 cm

Desiree Verkerk olieverf

Schilderij olieverf

Formaat 40 bij 50 cm
Prijs: 1800 euro
Reeds een optie op dit schilderij

Deze sketch van Brigitte Kaandorp zag ik nadat ik het schilderij af had, maar hij laat ook weer zien dat het ANWB echtpaar het eigenlijk goed voor elkaar heeft. Klik hier

• Ellianne en Klaas Meijer

Wat is het mooi geworden! En ja, het is niet alleen een leuk stel, het zijn ook erg aardige mensen. Wat lijkt hij op zijn vader en wat lijkt zijn kleinzoon weer op deze opa op het schilderij. Knap om de familietrekken zo duidelijk weer te geven. Onze complimenten voor de artiest.

juni 23, 2014 at 8:01 pm