Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Schets van de dag
post-template-default,single,single-post,postid-1004,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006
Schets Desiree Verkerk

Schets van de dag

Gewapend met een 6B potlood ga ik sinds een week elke avond aan de slag en maak ik mijn schets van de dag. Ik merkte namelijk dat ik dat een beetje aan het verwaarlozen was en dat ik ze niet op het niveau vond dat ze moesten zijn. Bij het schilderen heb je natuurlijk minimaal een maand de tijd. (vaak veel langer). Dus dan kun je iets altijd oplossen. Maar bij een schets moet je snel beslissingen nemen en in grote vlakken denken. Het doel is ook om zo minimaal mogelijk gebruik te maken van mijn gum en ook met een bot potlood te werken zodat ik niet kan verzanden in het uitwerken van details. Iets wat mijn grote valkuil is. Daardoor zullen niet alle schetsen mooi zijn en het zullen ook niet altijd onderwerpen zijn die ik normaal schilder. Maar het is puur voor de oefening. Zo teken ik ook schetsen na (zie mijn eerste instagram afbeelding van Leonardo Da Vinci). En dat is iets wat ik normaal niet doe. Ik hou het bij met een instagram account en ik hoop dat ik mijn schetsen in de loop van de tijd zie omtwikkelen.

Copy Leonardo Da Vinci

Wil je op de hoogte blijven? Volg me dan op mijn instagram account desireeverkerk of #sketchoftheday