Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | De magische wonderboot
post-template-default,single,single-post,postid-753,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006

De magische wonderboot

Desiree Verkerk illustratiesDit zijn illustraties voor het verhaal de magische wonderboot.
Desiree Verkerk illustraties

Desiree Verkerk illustratiesDesiree Verkerk illustraties

een klein stuk uit het verhaal. Hier zijn Jonas en Boris net op het hondeneiland aangekomen. Een eiland waar honden de baas zijn…

De meeste mensen waren voorzien van een rode halsband. Jonas was eigenlijk de enige die los liep. Misschien dat de honden op het eiland hem daarom achterdochtig waren.

Waarschijnlijk dachten ze dat Jonas een slecht baasje was en opnieuw moest worden opgevoed. Misschien dachten ze zelfs wel dat Boris zo bang voor hem was, dat hij Jonas niet eens aan durfde te lijnen.

Gelukkig was het niet zo’n eind lopen naar het gerechtsgebouw en voordat Jonas het in de gaten had, stond hij voor een groot statig gebouw.

Van een afstand leek het een beetje op het huis van de Amerikaanse president. Maar toen Jonas dichterbij kwam, zag hij dat de pilaren de vorm hadden van enorme hondenkluiven. Kennelijk was Boris een populaire hond, want overal waar hij kwam, werd hij vriendelijk begroet en af en toe maakte hij een praatje. Dit gaf Jonas de gelegenheid om nog beter om zich heen te kijken.

Binnen in de enorme hal bevond zich een grote fontein. In het midden van de fontein stond het beeld van een nors kijkende bulldog. (je weet wel zo’n hond met allemaal plooien in zijn wangen) De bulldog had een groot stuk papier in zijn handen waarop de volgende tekst stond:

REGELS VOOR GOED HONDENGEDRAG

• Het is niet erg als je baas denkt dat hij de baas is. Zolang jij maar de baas bent.

• Wees consequent als het gaat om een goede opvoeding van je baas.

• Laat je ten alle tijde knuffelen en geef de baas een beloning als hij netjes kriebelt.

• Als de baas verdrietig is, geef hem dan een lik op zijn wang of leid hem af door met hem een stukje te gaan lopen.

• Als je baas klaagt dat hij/zij te dik wordt, zorg dan dat hij genoeg lichaamsbeweging krijgt door hem/haar hard voor te trekken.

• Bescherm je baas tegen ongure types zoals inbrekers, postbodes en schoorsteenvegers.

EN HET ALLERBELANGRIJKSTE

• Als baasjes niet luisteren, kom dan naar dit gerechtshof want een hond verdient het om aanbeden te worden!

Boris zag Jonas bedenkelijk kijken en zei: ”Niet alle honden denken zo hoor, maar sommige baasjes zijn zo gemeen dat er regels zijn opgesteld om weerloze honden te beschermen. Maar laten we eerst even naar het toilet gaan, want van die kletterende fontein moet ik zo ontzettend nodig plassen.”

Omdat Jonas niet in zijn eentje in de grote hal wilde achterblijven liep hij snel achter hem aan. De toiletten waren natuurlijk speciaal voor honden gemaakt. Het herentoilet bestond uit verschillende bomen en lantaarnpalen waar alle honden tegenaan konden plassen. En speciaal voor de Amerikaanse honden stonden er rode brandweerpalen, omdat die gewend waren om daar tegenaan te plassen.

Gelukkig hadden de honden ook aan mensen gedacht en in het hoekje van de ruimte stond een hokje met een klein mensen toilet waar Jonas gebruik van kon maken.