Verkerk, realistische kunst, schilderijen, fijnschilder, portret in opdracht Fine Art | Sokjes tot leven
post-template-default,single,single-post,postid-1354,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vigor-ver-2.1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_from_right,elementor-default,elementor-kit-3006
Portret in opdracht, schilderij vrouw bij spiegel, portretschilder

Sokjes tot leven

Het maken van een schilderij begint bij mij met het idee. Om dit idee uit te voeren heb je ook een goed model nodig. Een modelĀ die verschillende karaktertrekken kan laten zienĀ en je idee kan verbeelden. Bij Snowwhite’s diamonds heb ik al gebruik gemaakt van dit model. En viel het me op dat ze in 1 seconde een totaal andere uitstraling kan hebben. Perfect voor het schilderij met de sokjes. Bij het poseren was de normaal gesproken zo vrolijke meid meteen een elegante dame die ik bijna niet herkende. Maar ze deed het perfect, want het gaf een goed contrast met de sokken. Met deze basis kon ik dus goed aan de slag. Hieronder zie je hoe ik langzaam het licht in het schilderij heb gemaakt. Stap voor stap ging de zon erin schijnen. Toen dat eenmaal klaar was heb ik alle strakke lijnen weer zachter gemaakt. (Om een nog losser effect te bereiken). Voor de refelectie heb ik de laatste lagen alleen transparante verf toegevoegd wat subtiel de illusie van de spiegel versterkte. In het echt is het portret wat zachter en verfijnder. Maar dat heb ik altijd met foto’s van mijn werk. Maar deze post geeft in ieder geval een idee.
Benieuwd naar het eindresultaat? Klik hier.

Model elegante sokjes

Elegante sokjes olieverf Verkerk Elegante sokjes olieverf Verkerk Elegante sokjes olieverf VerkerkVERKOCHT